Μόλις πριν από δύο χρόνια, η τεράστια αγορά αυτοκινήτων στην Ινδία είχε ανοδική πορεία και οι παγκόσμιοι παίκτες έσπευσαν να επενδύσουν. Τώρα έχει χτυπηθεί.
Οι πωλήσεις επιβατικών οχημάτων υποχώρησαν 31% τον Ιούλιο, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Εταιρεία Ινδικών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (SIAM) την Τρίτη. Είναι ο ένατος ευθείας μήνα πτώσης και η απότομη πτώση ενός μηνός σε περισσότερα από 18 χρόνια, δήλωσε στο CNN Business ο γενικός διευθυντής της SIAM, Βισνού Μαθούρ.
"Πρόκειται για μια πολύ βαθιά ύφεση που επηρεάζει κάθε τομέα της βιομηχανίας", δήλωσε ο Mathur.
Η Ινδία υπήρξε ένα λαμπρό σημείο για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων μέχρι πρόσφατα, με τις ετήσιες πωλήσεις επιβατικών οχημάτων να αυξάνονται κατά περίπου 33% τα τελευταία πέντε χρόνια.
Μεγάλοι παγκόσμιοι παίκτες όπως η Hyundai και η θυγατρική της Kia έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια για να επεκτείνουν το αποτύπωμα τους στη χώρα και νέοι παίκτες όπως η κινεζική κρατική αυτοκινητοβιομηχανία SAIC έχουν επίσης προσπαθήσει να αρπάξουν ένα κομμάτι των επιχειρήσεων.
Πριν από την πτώση, η Ινδία είχε προβλεφθεί να ξεπεράσει τη Γερμανία και την Ιαπωνία για να γίνει η τρίτη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο μέχρι το 2020 - πίσω από την Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Ωστόσο, οι μεγαλύτεροι αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας αγωνίζονται τώρα. Οι νέοι κανονισμοί για την ασφάλεια και τις εκπομπές έχουν οδηγήσει σε αύξηση των τιμών, τα προβλήματα μεταξύ των προμηθευτών χρηματοδότησης καταναλωτών της Ινδίας έχουν πληγεί από δανεισμό και μια ευρύτερη επιβράδυνση της οικονομίας έχει κάνει τους καταναλωτές απρόθυμοι να δαπανήσουν.
Η Maruti Suzuki, η οποία αντιπροσωπεύει περίπου το ήμισυ των επιβατικών αυτοκινήτων που πωλούνται στην Ινδία, ανακοίνωσε μείωση κατά 36,7% στις πωλήσεις οχημάτων τον Ιούλιο. Οι πωλήσεις στην Tata Motors (TTM), η οποία κατέχει τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Βρετανίας Jaguar Land Rover, υποχώρησαν 31%.
Η Mahindra & Mahindra (MAHMF), ο κορυφαίος ινδός κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων, υπέστη πτώση κατά 17%. Είπε την περασμένη εβδομάδα ότι δεν θα έχει "ημέρες παραγωγής" σε αρκετές μονάδες για έως και 14 ημέρες αυτό το τρίμηνο για να αντιμετωπίσει τις πτωτικές πωλήσεις.
Οι παγκόσμιοι αντίπαλοι υποφέρουν επίσης. Η Hyundai της Νότιας Κορέας (HYMTF), ο No.2 παίκτης στην Ινδία, είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται κατά 10% τον Ιούλιο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, ενώ η ιαπωνική γίγαντα Toyota (TM) μειώθηκε κατά 24%.
Χιλιάδες θέσεις εργασίας χάθηκαν
Η κάμψη ώθησε τις επιχειρήσεις να μειώσουν τις 330.000 θέσεις εργασίας μέσω του κλεισίματος των αντιπροσώπων αυτοκινήτων και των περικοπών σε κατασκευαστές εξαρτημάτων, ανέφερε ο Mathur, επικαλούμενος στοιχεία των βιομηχανικών ενώσεων που διέπουν τους δύο αυτούς τομείς.
Ο Σύνδεσμος Κατασκευαστών Συστατικών Αυτοκινήτων της Ινδίας προειδοποίησε σε δήλωσή του τον περασμένο μήνα ότι η «κατάσταση που μοιάζει με την κρίση» θα μπορούσε να οδηγήσει σε απόλυση ενός εκατομμυρίου ανθρώπων.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ινδία έχουν άξονες άμεσα τουλάχιστον 15.000 προσωρινά εργαζόμενους, σύμφωνα με τον Mathur.
"Η βιομηχανία έχει σταματήσει όλες τις νέες προσλήψεις", πρόσθεσε.
Αυτό είναι άσχημα νέα για τον πρωθυπουργό της Ινδίας Narendra Modi, ο οποίος κέρδισε την επανεκλογή του από μια κατολίσθηση τον Μάιο, αλλά σήμερα προεδρεύει της πιο αργής οικονομικής ανάπτυξης της Ινδίας σε πέντε χρόνια και του υψηλότερου ποσοστού ανεργίας σε αρκετές δεκαετίες.
Οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας καλούν την κυβέρνηση να βοηθήσει στη διάσωση του τομέα όπως έχει κάνει στο παρελθόν, δήλωσε ο Mathur. Ζητούν φορολογικές περικοπές και άλλα βήματα για να ξαναρχίσουν η αγορά.
Η Ινδία είναι μία από τις πολλές μεγάλες αγορές αυτοκινήτων για να αντιμετωπίσει σημαντική πτώση, καθώς η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αγωνίζεται με εμπορικές εντάσεις, επιβράδυνση της οικονομίας, νέες τεχνολογίες και κανονιστικές αλλαγές. Η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, η Κίνα, συρρικνώθηκε για πρώτη φορά σε περισσότερες από δύο δεκαετίες το 2018.
Η Γερμανία, η οποία φιλοξενεί μερικούς από τους κορυφαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων παγκοσμίως, όπως η Volkswagen (VLKAF), η BMW (BMWYY) και ο ιδιοκτήτης Mercedes-Benz Daimler (DDAIF), εξακολουθεί να αγωνίζεται με τα αποτελέσματα ενός σκάνδαλο εκπομπών ντίζελ και την προοπτική ενός βρώμικου Brexit.
ΠΗΓΗ:CNN
Οι πωλήσεις επιβατικών οχημάτων υποχώρησαν 31% τον Ιούλιο, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Εταιρεία Ινδικών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (SIAM) την Τρίτη. Είναι ο ένατος ευθείας μήνα πτώσης και η απότομη πτώση ενός μηνός σε περισσότερα από 18 χρόνια, δήλωσε στο CNN Business ο γενικός διευθυντής της SIAM, Βισνού Μαθούρ.
"Πρόκειται για μια πολύ βαθιά ύφεση που επηρεάζει κάθε τομέα της βιομηχανίας", δήλωσε ο Mathur.
Η Ινδία υπήρξε ένα λαμπρό σημείο για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων μέχρι πρόσφατα, με τις ετήσιες πωλήσεις επιβατικών οχημάτων να αυξάνονται κατά περίπου 33% τα τελευταία πέντε χρόνια.
Μεγάλοι παγκόσμιοι παίκτες όπως η Hyundai και η θυγατρική της Kia έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια για να επεκτείνουν το αποτύπωμα τους στη χώρα και νέοι παίκτες όπως η κινεζική κρατική αυτοκινητοβιομηχανία SAIC έχουν επίσης προσπαθήσει να αρπάξουν ένα κομμάτι των επιχειρήσεων.
Πριν από την πτώση, η Ινδία είχε προβλεφθεί να ξεπεράσει τη Γερμανία και την Ιαπωνία για να γίνει η τρίτη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο μέχρι το 2020 - πίσω από την Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Ωστόσο, οι μεγαλύτεροι αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας αγωνίζονται τώρα. Οι νέοι κανονισμοί για την ασφάλεια και τις εκπομπές έχουν οδηγήσει σε αύξηση των τιμών, τα προβλήματα μεταξύ των προμηθευτών χρηματοδότησης καταναλωτών της Ινδίας έχουν πληγεί από δανεισμό και μια ευρύτερη επιβράδυνση της οικονομίας έχει κάνει τους καταναλωτές απρόθυμοι να δαπανήσουν.
Η Maruti Suzuki, η οποία αντιπροσωπεύει περίπου το ήμισυ των επιβατικών αυτοκινήτων που πωλούνται στην Ινδία, ανακοίνωσε μείωση κατά 36,7% στις πωλήσεις οχημάτων τον Ιούλιο. Οι πωλήσεις στην Tata Motors (TTM), η οποία κατέχει τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Βρετανίας Jaguar Land Rover, υποχώρησαν 31%.
Η Mahindra & Mahindra (MAHMF), ο κορυφαίος ινδός κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων, υπέστη πτώση κατά 17%. Είπε την περασμένη εβδομάδα ότι δεν θα έχει "ημέρες παραγωγής" σε αρκετές μονάδες για έως και 14 ημέρες αυτό το τρίμηνο για να αντιμετωπίσει τις πτωτικές πωλήσεις.
Οι παγκόσμιοι αντίπαλοι υποφέρουν επίσης. Η Hyundai της Νότιας Κορέας (HYMTF), ο No.2 παίκτης στην Ινδία, είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται κατά 10% τον Ιούλιο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, ενώ η ιαπωνική γίγαντα Toyota (TM) μειώθηκε κατά 24%.
Χιλιάδες θέσεις εργασίας χάθηκαν
Η κάμψη ώθησε τις επιχειρήσεις να μειώσουν τις 330.000 θέσεις εργασίας μέσω του κλεισίματος των αντιπροσώπων αυτοκινήτων και των περικοπών σε κατασκευαστές εξαρτημάτων, ανέφερε ο Mathur, επικαλούμενος στοιχεία των βιομηχανικών ενώσεων που διέπουν τους δύο αυτούς τομείς.
Ο Σύνδεσμος Κατασκευαστών Συστατικών Αυτοκινήτων της Ινδίας προειδοποίησε σε δήλωσή του τον περασμένο μήνα ότι η «κατάσταση που μοιάζει με την κρίση» θα μπορούσε να οδηγήσει σε απόλυση ενός εκατομμυρίου ανθρώπων.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ινδία έχουν άξονες άμεσα τουλάχιστον 15.000 προσωρινά εργαζόμενους, σύμφωνα με τον Mathur.
"Η βιομηχανία έχει σταματήσει όλες τις νέες προσλήψεις", πρόσθεσε.
Αυτό είναι άσχημα νέα για τον πρωθυπουργό της Ινδίας Narendra Modi, ο οποίος κέρδισε την επανεκλογή του από μια κατολίσθηση τον Μάιο, αλλά σήμερα προεδρεύει της πιο αργής οικονομικής ανάπτυξης της Ινδίας σε πέντε χρόνια και του υψηλότερου ποσοστού ανεργίας σε αρκετές δεκαετίες.
Οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας καλούν την κυβέρνηση να βοηθήσει στη διάσωση του τομέα όπως έχει κάνει στο παρελθόν, δήλωσε ο Mathur. Ζητούν φορολογικές περικοπές και άλλα βήματα για να ξαναρχίσουν η αγορά.
Η Ινδία είναι μία από τις πολλές μεγάλες αγορές αυτοκινήτων για να αντιμετωπίσει σημαντική πτώση, καθώς η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αγωνίζεται με εμπορικές εντάσεις, επιβράδυνση της οικονομίας, νέες τεχνολογίες και κανονιστικές αλλαγές. Η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, η Κίνα, συρρικνώθηκε για πρώτη φορά σε περισσότερες από δύο δεκαετίες το 2018.
Η Γερμανία, η οποία φιλοξενεί μερικούς από τους κορυφαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων παγκοσμίως, όπως η Volkswagen (VLKAF), η BMW (BMWYY) και ο ιδιοκτήτης Mercedes-Benz Daimler (DDAIF), εξακολουθεί να αγωνίζεται με τα αποτελέσματα ενός σκάνδαλο εκπομπών ντίζελ και την προοπτική ενός βρώμικου Brexit.
ΠΗΓΗ:CNN